#Online

Ontdek het See-Think-Do-Care model van Google

Inmiddels heb ik je het vast al een paar keer voorbij zien komen: het See-Think-Do-Care model van Google. Op internet is het een hype en inmiddels de meest effectieve methode om online marketing in te zetten. Het model mag wel zo populair zijn, maar velen weten nog niet hoe je het moet inzetten. Ik ontdekte het model toen ik me meer verdiepte in customer journeys. Met de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste doelgroep wordt je online marketing een stuk interessanter en onderscheid je jezelf van andere organisaties.

See

Het model van Google heeft vier fases, maar laten we beginnen bij de eerste fase. De see-fase is gericht op awareness. We proberen iedereen te bereiken die het product in de toekomst zou kunnen gebruiken.

Think

De volgende fase is de think-fase. Deze fase is wat laster te formuleren, omdat branding en sales samen komen. Bezoekers overwegen je product en gaan op zoek naar meer informatie. Ze zijn actief en zullen verschillende producten met elkaar vergelijk die voldoen aan hun wensen. De duur van deze fase verschilt per product of dienst.

Do

Het moment dat bezoekers een product of dienst willen afnemen, bevindt zich in de do-fase. Veel organisaties zetten hun onlinemarketingbudget in op deze fase. Het is natuurlijk ook een interessante doelgroep, maar ze willen je product toch al afnemen? Dan hebben ze toch alleen maar een klein zetje nodig? Dat klopt. Als je dit beseft, kun je je budget veel effectiever inzetten.

Care

Deze veel vergeten fase is misschien wel de belangrijkste. In de care-fase proberen we de consument aan je bedrijf te binden. Care is belangrijk voor iedere consument of ze nu één keer of vaker iets bij je gekocht hebben.

De les van vandaag: bereik jouw klanten in elke fase van hun reis met verschillende middelen. Wil je meer weten? Mail me dan voor een kopje koffie en laten we eens sparren voor jouw bedrijf.

Dit vind je misschien ook leuk...